2015. június 17., szerda

Séta a halastavakon III.rész

Tettem még egy sétát a tavak körül hátha sikerül még valamelyik keresett fajt megtalálnom, mivel hamarosan indulnom kell a busz pályaudvarra.
Egy nádszigeten láttam meg ezt a nagy kócsagot, de mire fokuszálhattam már a levegőben volt. 
Nagy kócsag (Ardea alba)

A búbos vöcsköknél nem sok vizet zavartam a jelenlétemben. Még egy kicsit közelebb is jöttek felém. Ennek meg lett az eredménye.

Búbos vöcsök (Podiceps cristatus)



Egy Cessna C-152 (HA-RIV) típusú repülőgép szállt el alacsonyan a halastavak fölött. Ezt a kis méretű repülőgép típust eredetileg oktatórepülőnek készítették, ám manapság egyéb feladatok ellátására is alkalmas mint például légifotózásra vagy egyéb hobbi célokra is.

A repüléssel az emberek csak egy évszázada próbálkoznak, ezzel szemben a madarak már több, mint száz millió éve tökéletesítik.

A gémfélékre jellemzően a nagy kócsag is "S" alakban behúzott nyakkal repül. Ez alapján lehet a legjobban megkülönböztetni őket repülés közben a gólyáktól amelyek kinyújtott nyakkal repülnek.

Lassan elindultam a Kétegyházi út felé, mert ha nem indulok el időben akkor várhatok még másfél órát a következő buszra. 

Helyileg ott vagyok ahol elkezdtem a fotózást. A vörös gémek a kora reggeli órákhoz hasonlóan gyakran repülnek át a nádasok fölött.
Vörös gém (Ardea purpurea)


A nádas szélében egy kis légivadász pihent meg. Ez a kis termetű szitakötő faj az egyenlő szárnyú alrendjébe tartozik amelyekre a kis méret és az összecsukható szárnyak jellemzőek.
Kék légivadász (Ischnura elegans)

Egy barna rétihéja hím szállt a nádasba. Valamilyen madárfiókát hozott a sajátjainak.
Barna rétihéja (Circus aeruginosus)

Pár perc múlva felszállt a nádasból és fölöttem körözött.


Zárás képen egy vörös gém és egy bakcsó került a fókuszba.

Bakcsó (Nycticorax nyctocorax)

Összességében egész tartalmas volt ez a délelőtt. Nyáron néha meglátogatom a tavat, hátha látok majd vízityúkot, kormoránt vagy valami mást.

További megfigyelt fajok: barkós cinege, vörös vércse, 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése