2014. augusztus 29., péntek

Fattyúszerkők és a többiek

Ezen a nyáron utolsó alkalommal látogattam ki a Békéscsabai halastavakra. Már messziről lehetett hallani a dankasirályok rikoltozásait, de a nádasban egyéb madarak hangoskodtak. A fiatal függőcinegék egyik nádasról szállnak a másikra közben akrobata mutatványokkal örvendeztetik meg azokat akik megfigyelik őket.

Függőcinege (Remiz pendulinus)



A következő alkalom ahol esélyét láttam a fotózásnak egy nádal sűrűn benőt keskeny tó, ahol a dankasirályok hatalmas lármát csaptak. Érkeztem után pár percet kellett várnom a sirályokra. Az eredmény nem maradt el.

Dankasirály (Chroicocephalus ridibundus)









A nádból hirtelen kiszállt egy bakcsó. Sajnos a beállítások miatt  zajos lett a kép.

Bakcsó (Nycticorax nycticorax)

A dankasirályok között feltűnt nekem két kisebb termetű madarat amelyek más módszerrel is halásztak. Készítettem néhány képet róluk. Itthon kiderítettem, hogy fattyúszerkők.

Fattyúszerkő (Chlidonias hybridus)


Egy ritkán megpillantott, rejtet életmódú madár az üstökös gém. Európai léptékben sebezhető a faj.
 Eszmei értéke 500 000Ft.
Üstökösgém (Ardeola ralloides)

Tovább álltam, mert ezen a mai napon még leakartam fotózni egy vízityúkot.  Sajnos ez egyenlőre álom marad, mert az összes amit megláttam abban a pillanatba bemenekült a nádasba. Helyette egy szitakötő lett a vigaszom.

Közönséges szitakötő (Sympetrum vulgatum)




Nem kellett sokáig csüggednem, mert még egy számomra új fajjal hozott össze a szerencse, egy barkóscinegével.

Barkóscinege (Panurus biarmicus)

Valamint a horgászok és természetvédők egyik legnagyobb bosszúsága, a törpeharcsa sem kerülte el a figyelmemet. Észak-Amerikából telepítették Európába népélelmezési célokból. Sajnos nem úgy történt, ahogyan azt gondolták. Jóval kisebbre nőttek a törpeharcsák az amerikaiaknál, de az ikra és ivadék pusztítása manapság is jelentős. Magyarországra 1904-ben került.

Törpeharcsa (Ameiurus nebulosus)


Összeségében elégedett vagyok a mai nappal. Legközelebb remélem, hogy a vonuló madarak közül sikerül valamelyiket lencsevégre kapni.

További megfigyelt fajok: feketerigó, kis kócsag, nagy kócsag, mezei veréb, szárcsa, széncinege, törpegém, vízityúk, 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése