2015. január 12., hétfő

Ritka, mint bütykös hattyú az Élővíz-csatornán 2.rész

Szombaton elhatároztam, hogy hétfőn ismét megkeresem a hattyút, úgyis 5 órám lesz és így lesz időm megfelelő fényviszonyok között fotózni. 
Tanítás után a vízpartra mentem és tanulva a hibámból a Liget felé indultam. Amikor odaértem nagyon is feltűnt számomra, hogy a hattyú nincs ott ahol utoljára láttam. Semmi gond, nincs pánik, ennek a madárnak van lába és szárnya is szóval valószínű, hogy feljebb úszott a csatornán. Utam során tőkés récék zajongása terelte el a figyelmemet a célomról.

Tőkés réce (Anas platyrhynhcos)




Ám a pancsoló kacsák nem veszik fel a versenyt egy hattyúval. Miközben a récéket fotóztam egy férfi viccből azt mondta, hogy a fazékban jobban néznek ki. Elmosolyodtam udvariasságból (mert szerintem ez nem volt vicces) és megkérdeztem, hogy látta-e ma a hattyút. Azt válaszolta, hogy mióta Békéscsabán lakik másfél éve még nem látott hattyút. A kérdésemet meghallotta egy másik férfi aki azt mondta, hogy még tovább kell mennem a csatorna mentén. Megköszöntem neki és tovább álltam. 
Ott pihent a nádas szélében, szinte aludt. A jelenlétem felkeltette a kíváncsiságát és közelebb jött hozzám, valószínüleg ennivalót várt tőlem. Fényképezés közben egy másik fotós és egy gyerekcsoport is megnézte a madarat.
Bütykös hattyú (Cygnus olor) 

Még közelebb...

...egészen a partig, ahová sajnos nem jött ki.


A récék is közelebb jöttek.


Más fényviszonyok között is akartam pár képet készíteni, ezért visszamentem a hídhoz melynek környéke tele volt kacsával.


Nyakát a feltűnően sok nyakcsigolyáinak köszönhetően tudja "S" alakba görbíteni. Míg az emlősöknek csak 7 nyakcsigolyájuk van addig a bütykös hattyúnak 22-23.

Igazolványkép.

 A hattyú visszaúszott oda ahol megtaláltam én pedig elindultam a buszpályaudvarra. Útközben még lőttem egy képet a kacsákról.

Nem sokkal ezután találkoztam az egyik osztálytársammal aki a környéken lakik és azt mondta, hogy már két hete itt van a hattyú az Élővíz-csatornán. Én azt hittem, hogy csak pár napja, ezek szerint már megszokta a városi nyüzsgést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése