2014. július 4., péntek

Cséres reggel

 Negyedik napot írjuk itt a tájfutó egyesület által szervezett balatoni biciklis táborban. A váratlan eső miatt egy nappal tovább kellett maradnunk a balatonszepezdi szálláshelyünkön.
A reggeli friss levegő hamar kidobott a hálózsákból és a többszöri visszaalvás ellenére sem sikerül rendesen elaludnom. Az órámra néztem. Háromnegyed öt, negyedórán belül napkelte. Kisétáltam a tópartra, hogy láthassam a Tihany felett felkelő Napot. Érkeztemkor a csérek már nagyban foglalkoztak a halászattal. Egy-két dankasirály is elrepült felettem, de a fények még nagyon gyengék voltak a fotózáshoz.

Küszvágó csér (Sterna hirundo)


Küszvágó csér a háttérben egy repülővel

Küszvágó csér

Napkelte Tihany fellett

A hajnal színei

Bakcsó (Nycticorax nycticorax)

Az  első napsugarakban egy bakcsó szállt el előttem.

Küszvágó csér

Küszvágó csér

Küszvágó csér

Zsákmányával repül, valószínüleg a fészekhez.

Küszvágó csér

Küszvágó csér

Tőkés réce (Anas platyrhynchos)

Mellettem a récefiókák a köveken megtelepedő algákat szedegették.

Küszvágó csér

Küszvágó csér

 Dankasirály (Chroicocephalus ridibundus)

Maradtam volna még, de pótakumulátor hiányában és a tájfutó táborhoz kötve el kellett hagynom a partot.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése