2014. június 29., vasárnap

Már eltelt egy hónap

Lassan nyár derekán járunk. A hónap utolsó napjaiban kijártam a természetbe, hogy megnézem milyen változások történtek a tavaszhoz képest.
A hajnal szokásos módon kezdődött. A reggeli pára elkezdett hömpölyögni a tavon, a fecskék csapatostul szálltak ki a nádasból. Egy csapat dankasirály húzott el felettem, de még nem volt elég fény a jó képhez. Nagy meglepetésemre egy jégmadár jelent meg egy fűzfán, majd tóvaszállt a nádasba.

Foltos nádiposzáta (Acrocephalus schoenobaenus)

Tőlem jobbra egy foltos nádiposzáta kezdett hangoskodni a nád takarásában. 

Vízisikló (Natrix natrix)
Taviszörnyek igen is léteznek! Bár nem nagyok és emberre ártalmatlanok a békáknak van okuk félni a vízisiklótól.

Partifecskék (Riparia ripaira)

Reggeli rituálé amikor a fecskék csapatostul szállnak ki a nádasból és lepik el az eget majd visszaszállnak ismét a nádasba.

Barna rétihéja (Circus aeruginosus)

A tó őrzője fenn ült a gátfalon és figyelte a legkisebb mozgást is. Az idei évben nem kell az éhezéstől tartaniuk hiszen annyi mezei pocok van mindenhol, hogy még válogatni is lehetne köztük.

Barna rétihéja

Bizonyított tény, hogy a madarak felhőket eregetnek.

Barna rétihéja


Nádirigó (Achrocephalus arundinaceus)

Miután a rétihéja sértődötten elszállt a szántóföldek felé, leültem a nádas elé ahol guvatot véltem hallani. Hát a guvat nem jelent meg, de egy nádirigó fióka kiváncsian figyelt engem a nádba kapaszkodva...
Foltos nádiposzáta (Acrocephalus schoenobaenus)

...ahogyan ez a foltos nádiposzáta is.

Barna rétihéja

Hazafelé menett megláttam a hím barna rétihéját ahogyan vadászik. Többször közelített a föld felé, de egyszer se csapott le.

Tövisszúró gébics (Lanius collurio)

Mezei nyúl (Lepus europaeus)

Mezei nyúl

Barna rétihéja

Naplemente előtt visszatértem a tóhoz, hátha láttok valami érdekfeszítőt, ám csak a rétihéják tudtak szórakoztatni. Indulás előtt egy törpegém hím repült át a tó felett, de a madár kicsi és messze volt így érdemleges kép nem készült róla.
Barna rétihéja

Barna rétihéja

További megfigyelt fajok: jégmadár, dankasirály, kakukk, mezei veréb, sárgarigó, gyurgyalag, egerészölyv, vörös vércse, kabasólyom, törpegém, sárga billegető, fácán

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése