2014. június 25., szerda

Gólyatöcs(ök)

Már régóta nem jártam a Krajcsó-bányán, ahol áprilisban megfigyeltem a fészkelő gólyatöcsöket. Így elhatároztam, hogy a  hét első napját egy madárlessel indítom. Hajnalban fél négykor már a tóparton figyeltem, hogy hogyan ébredezik a természet. Már világosodott kelet felől az ég alja, de a fotózáshoz még kevés fény volt. Napkelte előtt sok sztyeppi sirály repült el felettem, a leshey elé pedig a gólyatöcsök libbentek be.
 Gólyatöcs (Himantopus himantopus)

 Szinkronban



 Egy kis lile (Charadrius dubius) van lábalatt.











 A tó kürül a mezei nyulak (Lepus europaeus) is settenkedtek

 A kukoricásból jött ki ez az őzbak (Capreolus capreolus) kacsintott egyet...

...majd nagy ugrásokkal ismét eltűnt a kukoricásban.

Tovvábbi megfigyelt fajok: gyurgyalag, partifecske, erdei cankó, füstös cankó, kakukk, búbos pacsirta, sárga billegető

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése