2015. december 26., szombat

Bagolyvár inváziója

 Még mindig késő őszies időjárás van, pedig pár nap múlva már 2016-ot fogunk írni.

December 27.
Délelőtt bicikliztem be a faluba a táncórára. Bármerre néztem a határban alacsony ködöt láttam amely a szántásról szállt fel.


 Tánc után ismét megnéztem az iskola körüli fákon ülő erdei fülesbaglyokat. Kicsit többen voltak a fő út felől, mint egy héttel korábban.
Megálltam az egyik bagoly alatt, amelyik éppen tollászkodott.
 Erdei fülesbagoly (Asio otus)









Nem mindegyik jómadár volt ennyire bizalmas. Néhányan gyanakodva tekintettek rám.


Átsétáltam a Kulich utcára, hogy megnézzem az ottani baglyokat is. Ledöbbentem, amikor összeszámoltam mennyi bagoly van az iskola környékén.


97. Kilencvenhét erdei fülesbagoly ül itt 8 fán. Ennyi ragadozómadár ritkán van egy helyen.
Ez csak egy részlete a népességnek.



A fényképező kattanására felkapta a fejét...

...de kisvártatva folytatta a tollászkodást.

Szerencsére a köd egy pár percre feloszlott, a fények is jobbak lettek a fotózáshoz.

Már indultam volna haza, amikor darvak hangjára lettem figyelmes dél felől. Pár percig nem láttam őket, majd kiértek a ködből és északi irányba repültek.
Micsoda? Decemberben darvak, amelyek észak felé repülnek?
Ez a valóság, lehet, hogy a szokatlanul meleg időjárás miatt gondolták meg magukat.
Daru (Grus grus)

Ilyen alacsonyan ritkán lehet látni őket.

Rekordszámú baglyok és északra repülő darvak. Ez a nap is tartogatott meglepetéseket számomra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése