2015. augusztus 26., szerda

Száraz tónak nedves partján

Lassan vége van a nyárnak, bár hűvös szelek nem járnak erre csak a hőség napkelte után. Az augusztus eleji sikertelen fotózás után gondoltam, hogy a hónap végén több fajt fogok látni. Sajnos nem így lett. 

Napkelte előtt leszállt elém egy billegető cankó egy méterre. Dühös voltam akkor arra, hogy a fotózáshoz semmi fény nem volt, de legalább az emléke megmaradt. Ugyan ez volt a helyzet a pár perccel később érkező két réti cankóval is. 
Szinte kiürült a tó. Se gulipán, se gólyatöcs, se szürke -, erdei -, pajzsoscankó. A gémek és a récék tó cégéből nem tudom mi okból csak úgy elszálltak, pedig már a leshelyen voltam egy órája és nem mocorogtam.
Azonban a teljes sikertelenségtől megóvtak a barázdabillegetők. 14-15 madár volt körülöttem és néhány fitatal egész közel szállt le hozzám.

Barázdabillegető (Motacilla alba) 






Szerkőknek se hírük se hanvuk, helyetük a galabok teszik tiszteletköreiket a tó felett.
Parlagi galamb (Columba livia domestica)

Kimásztam sárból, hogy szétnézek a tóparton, hátha máshol vannak az áhított cankók és társaik. A gátoldalon növő bogáncsos tele volt tengelicekkel amelyek a magokat csipegették ki.
Tengelic (Carduelis carduelis)

A bogáncs előtti nádasban is volt mozgás. Egy fitiszfüzike mutatta meg magát, de amilyen gyorsan jelent meg olyan gyorsan húzodott vissza a sűrűbe.
 Fitiszfüzike (Phylloscopus trochilus)

Az egyik öbölben rábukkantam a félhomályban látott billegető cankóra, de ez a találkozás nem tartott sokáig.
 Billegetőcankó (Actitis hypoleucos)

Már indultam haza a tavaktól amikor egy foltos nádiposzáta mutatta meg magát. A füzikéhez hasonlóan nem mutatkozott sok ideig a nyilt területen.
Foltos nádiposzáta (Acrocephalus schoenobaenus)

Zárásképpen egy galamb repült el szinte mellettem. A vándorlási hullám szerintem még nem érkezett meg ide. Még az ősszel tervezek egy párszor kinézni a tóhoz, hátha egy kicsit több faj mutatkozik majd meg. 

További megfigyelt fajok: réticankó, szürkegém, sztyeppi sirály, tőkés réce

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése